söndag 18 januari 2009

Decisions, decisions

Jag har i veckan utökat mitt aktieägande med Investor aktier. Det har ännu inte gått lika bra för dom som det gått för mina kära H&M-aktier (som fortfarande ligger cirka +20%) men jag ser en ljus framtid!

Egentligen är jag jättesugen på att köpa på mig några nya H&M aktier nu när lönen kommer men det är så mycket annat jag egentligen behöver pengar till just nu:
  • min i nuläget obefintliga buffert
  • En ny laptop då denna lever på konstgjord andning (jag vill helst ha en ny innan den kollapsar)
  • En resa till London för att hälsa på och packa ihop mina sista grejer
Ja, som ni ser är det nog inte alldeles realistiskt att en lön ska räcka till allt detta. Frågan är vad jag ska göra nu. Jag har fortfarande mitt skattefria konto (eller mitt skattesmitarkonto som någon kallade det, haha, oroa er inte, det är fullt lagligt) i England. Dessutom väntar jag fortfarande på den skatt jag ska få tillbaka från England som bör ligga på runt 13000:- men när jag får den vete gudarna.

Nåja, jag har ju veckan på mig att fundera på det hela.

2 kommentarer:

  1. Kul att du dragit igång en ny blogg! Den får genast en hedersplats i min RSS-läsare :)
    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Hej Markus och tack ;-)!

    Det kanns trevligt att vara tillbaka igen, jag har hangt med i mina favoritbloggar under tystnad sa behover inte ens lasa ikapp mig, ska bara se till att jag fortsatter skriva denna gangen!

    SvaraRadera