söndag 25 januari 2009

Träning

Nyårslöftet blir det visst inte mycket av, men däremot har jag tagit tag i mitt liv igen känns det som. Träningen började bra denna veckan och jag tycker det är roligt igen. Lite av julefläsket ska förhoppningsvis smälta bort på detta sätt. Ett visst antal träningstimmar under årets gång skulle kanske kunna funka som nyårslöfte. Tråkigt att hålla reda på dock så det får nog vara.

Däremot ska jag träna 3-5 gånger i veckan de flesta veckor, med promenader instoppade på de träningsfria dagarna. För att inte tröttna ska jag växla mellan gymmet, klasser, jogga och kanske något yogapass här och där. Det är jobbigt att släpa med gymväskan till jobbet men det är himla skönt att kunna gå direkt till träningen när jag hoppar av mitt tåg. Efter en hel dags stillasittande där hjärna och ögon ansträngts till max är det skönt att få svettas rejält och rensa huvudet på siffror och problemlösning.

Nu är det dags för min promenad!

3 kommentarer:

  1. Join the ekonomibloggers när det gäller fysisisk aktievitet?

    http://cristofferstockman.blogspot.com/2009/01/vgar-du-anta-utmaningen.html

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är tillbaka! Skall bli roligt att följa dig i Sverige denna gång :)

    SvaraRadera
  3. Träning gör alltid att man tänker klarare. En PowerWalk men en god ispriratör om hur jag kan förbättra mig inom mitt område i lurarna. Bob Proctor med Lead the Field är ett bra val. Efter ett tufft pass är alltid självförtroendet på topp.

    SvaraRadera